Цього року перший курс розпочав своє навчання досить нетипово.  Позбавлені можливості очно відвідувати заняття, студенти першокурсники, усі разом, зустрічались біля моніторів своїх гаджетів та наполегливо виконували усю покладену на них роботу. Ці заходи були спрямовані на забезпечення належного рівня безпеки студентів. Закритий на карантин університет не свідчив про відсутність лекцій і необхідних для повноцінного освітнього процесу заходів. Викладачі працювали у своєму звичному режимі, а студенти намагались виконувати завдання та вчасно надсилати їх на перевірку.

Безперечно, такий досвід є корисним, як для викладачів, так і для студентів, проте, чи впливає він на якість викладання та на засвоєння матеріалу?
Відповісти на дане питання можливо, адже зараз закінчується навчальний семестр та є змога проаналізувати засоби та методи викладання.
З метою удосконалення дисципліни «Інформаційні технології», яка викладається для першого курсу студентів лінгвістів, було проведено анонімне опитування. До опитування залучили дві групи студентів: Лінгв. 18, Лінгв. 19, які мали змогу висловити свою думку щодо дистанційного вивчення дисципліни «Інформаційні технології».

Мене, як викладача, в першу чергу цікавили слабкі сторони дисципліни, теми, які студенти найгірше сприйняли, завдання при виконанні яких виникало багато запитань. Тому мій shortlist включав 6 питань:

  1. У якому форматі вам краще сприймати лекційний матеріал?
  2. Яка лекція вам була важкою для сприйняття та вивчення?
  3. Чи влаштовує Вас даний формат проведення практичних робіт?
  4. Що саме вас не влаштовує у форматі проведення практичних робіт?
  5. З якими практичними роботами у вас виникало найбільше запитань та труднощів?
  6. Чи виникали у Вас проблеми під час дистанційного навчання? Які саме?

Результати опитування.

  1. Яка лекція вам була важкою для сприйняття та вивчення? (відповіді студентів)
    – 40,2 % – Лекція та практична робота з MS Excel;

– 32,4 % – ніяка;

– 20,7 % –  практична робота з операційними системами;
– 6,7  % – практична робота з Wikipedia.

  1. Чи влаштовує Вас даний формат проведення практичних робіт? (відповіді студентів)

– 90 % – так влаштовує;

-10 % – часто з’являються питання на рахунок виконання практичних робіт;

  1. Що саме вас не влаштовує у форматі проведення практичних робіт? (відповіді студентів)

– Все влаштовує.
– Все добре, просто іноді не вистачає наставника поруч, щоб підкоригував -допоміг чимось.

– Іноді не зрозуміло як виконувати деякі завдання.

– Дякую за чіткі інструкції і пояснення до практичних)) але бувають труднощі з виконанням деяких пунктів.

  1. З якими практичними роботами у вас виникало найбільше запитань та труднощів?
    Практична робота Exel.
  2. Практична робота із встановленням віртуальної машини.
  3. Найбільше проблем виникло під час виконання практичної роботи з Microsoft Word. Були проблеми з титулкою та змістом.
    Практична робота з Вікіпедією.
  4. Чи виникали у Вас проблеми під час дистанційного навчання? Які саме?
  5. Ні, проблем не виникло, завдяки відео-поясненням та методичним вказівкам до кожної практичної все зрозуміло.
  6. Зникав Інтернет.
    3. Дуже мало пам’яті на диску, не завжди вистачає для завантаження нових програм.

Отриманий feedback буде враховано при формуванні дистанційного курсу з даної дисципліни, а також для розробки більш чіткіших та зрозуміліших методичних вказівок. Щиро вдячна студентам за їх активність та зауваження.

к.т.н., доцент Крестьянполь Л.Ю.

«Дистанційний» перший курс